menusearch
asrerooydad.ir

۲ طلای پاراتکواندوکاران ایران؛ تاریخ‌سازی ابراهیمی

جستجو
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱:۴۵:۵۹
۱۴۰۲/۸/۲ سه شنبه
(1)
(0)
۲ طلای پاراتکواندوکاران ایران؛ تاریخ‌سازی ابراهیمی
۲ طلای پاراتکواندوکاران ایران؛ تاریخ‌سازی ابراهیمی

 

به گزارش عصر رویداد؛ در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم در دیدار فینال مقابل کاملیا دوسمالف از قزاقستان با نتیجه ۳۴ بر ۱۵ پیروز شد و به مدال طلا رسید. او در دور اول استراحت داشت و در اولین رقابت خود در مصاف با لی یوجی از چین با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد و به فینال رسید.

مهدی پوررهنما نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان نیز در فینال برابر چن از چین قرار گرفت و توانست با نتیجه ۱۶ بر ۳ به برتری برسد و دومین نشان طلای ایران را به دست بیاورد. وی برای رسیدن به فینال، حریفانی از کره‌جنوبی و ازبکستان را مغلوب کرد.

سعید صادقیان‌پور در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم در فینال به مصاف نماینده مغولستان رفت. او در این مبارزه با نتیجه ۲ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره پاراتکواندو رسید. او در دور نخست استراحت داشت و در اولین دیدارش مقابل نماینده کره با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شده و به نیمه نهایی رسید. صادقیانپور در نیمه نهایی در مصاف با نماینده ازبکستان ۲۵ بر ۱۳ پیروز شد و راهی فینال شد.

رومینا چمسورکی نماینده وزن ۶۵- کیلوگرم ایران در فینال برابر یائو از چین ۹ بر ۳ شکست خورد و به نشان نقره هانگژو بسنده کرد.

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی در پارا تکواندو صاحب مدال برنز شدند.

پوررهنما: خوشحالم به اوج خودم بازگشتم/ پاراتکواندو ایران از ابر قدرت‌ها است

مهدی پوررهنما بعد از کسی مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های آسیایی اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستم به اوج آمادگی برسم، مدتی از مسابقات دور بودم. قبل‌تر در یکی دو مسابقه نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم و با نقره و برنز تمام شد. خداراشکر توانستم در هانگژو جواب مزد زحمات مربیان و سایر دوستان را بدهم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که توانستم به اوج خود برگردم. سطح مسابقات فوق‌العاده بود. در دو بازی اول توانستم دو حریف ازبکستانی را شکست دهم و بعد در فینال توانستم با اختلاف حریفی از کشور میزبان را شکست دهم.

پوررهنما گفت: پاراتکواندو یکی از ابر قدرت‌های دنیا است. ما همیشه سکوهای آسیایی و جهانی را داشتیم و چندین دوره پشت سر هم قهرمان آسیا شدیم. این مسابقات بازی‌های آسیایی است ولی با همان حریفان روبه رو می‌شویم.