menusearch
asrerooydad.ir

پایان نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا/ ۱۰ کیلو شمش فروخته شد

جستجو
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱:۵۵:۱۹
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ پنج شنبه
(1)
(0)
پایان نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا/ ۱۰ کیلو شمش فروخته شد
پایان نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا/ ۱۰ کیلو شمش فروخته شد


به گزارش عصر رویداد؛ پس از افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در دستور کار قرار داد. مقرر شد عرضه شمش طلا از ساعت ۱۲ (چهارشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به صورت حضوری انجام شود.

به گفته سخنگوی بانک مرکزی با وجود اشکال فنی در سایت مرکز مبادله حراج در مرکز مبادله به صورت حضوری جریان داشت و در نخستین حراج ۱۰ شمش طلای یک کیلویی براساس نرخ‌های کشف شده از فرآیند عرضه و تقاضا معامله شد.

«مصطفی قمری وفا» گفت که تسویه نقدی و تحویل فیزیکی شمش‌های طلا نیز در پایان جلسه انجام خواهد شد.

عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله همه افراد از جمله واردکنندگان طلا از طریق رفع تعهد ارزی و متقاضیان طلا نیز رسته تولیدکنندگان در صنف جواهر و بانک‌ها هستند و همچنین بانک مرکزی نیز به عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور دارند.

قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. همچنین حراج‌ها نیم ساعته خواهد بود و در هر روز پنج حراج نیم ساعته برگزار می‌شود که در ساعت ۱۷ هر روز آگهی عرضه طلا در روز بعد منتشر خواهد شد.