menusearch
asrerooydad.ir

معاونت زنان و سازمان استاندارد تفاهم‌نامه امضا کردند/«سند خانواده» به‌زودی رونمایی می‌شود

جستجو
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۰:۱۸
۱۴۰۲/۹/۶ دوشنبه
(1)
(0)
معاونت زنان و سازمان استاندارد تفاهم‌نامه امضا کردند/«سند خانواده» به‌زودی رونمایی می‌شود
معاونت زنان و سازمان استاندارد تفاهم‌نامه امضا کردند/«سند خانواده» به‌زودی رونمایی می‌شود

 

به گزارش عصر رویداد؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه این معاونت با سازمان استاندارد با بیان اینکه سند خانواده تراز و خانواده مطلوب جمهوری اسلامی در دست تهیه است، اظهار داشت: در آینده نزدیک از سند خانواده بر مبنای سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل رونمایی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان استاندارد برای ارتقاء کیفیت خانواده برگزار می‌شود؛ یکی از موارد این تفاهم این است که خانواده ها در مراحل مختلف زندگی و در حیطه های گوناگون اجتماعی شرایط استاندارد را تجربه کنند و شرایط مصرفی، خدماتی و آموزشی استاندارد برای آنان فراهم باشد.

خزعلی از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد ملی خانواده فرهنگ ساز با همکاری بانوان خبر داد و تاکید کرد که در تدوین استانداردهای کالاها و خدمات باید به طور جدی به نیاز خانواده ها توجه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از شعارهای دولت سیزدهم را «خانواده محوری» دانست که یکی از ارکان چهارگانه سند تحول دولت نیز محسوب می‌شود.

وی پیشگیری از مواردی که برای خانواده‌ها مخاطره دارد و نیز آگاه سازی درباره زیان ناشی از برخی کالاها و خدمات را از دیگر محورهای این تفاهم نامه برشمرد و اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه فرهنگ سازی استفاده از کالاها و خدمات دارای استاندارد در خانواده‌ها که موجب ارتقاء کیفیت زندگی و سلامت خانواده می‌شود نیز مورد توجه قرار دارد.

خزعلی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه‌های مشترک از جمله موارد این تفاهم‌نامه است، به ورود برخی کالاهای قاچاق و فاقد استاندارد به کشور اشاره کرد و افزود: در چنین مواردی نیاز داریم که به سلامت خانواده‌ها توجه شود و نیاز است که سازمان استاندارد به طور ویژه به این موارد ورود کند که در این تفاهم‌نامه به این موضوع نیز توجه شده است.