menusearch
asrerooydad.ir

دومین رالی بین‌المللی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود/ مسیر ۵هزارکیلومتری و عبور از ۹ استان

جستجو
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۰:۵۷:۲۳
۱۴۰۲/۱۰/۶ چهارشنبه
(1)
(0)
دومین رالی بین‌المللی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود/ مسیر ۵هزارکیلومتری و عبور از ۹ استان
دومین رالی بین‌المللی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود/ مسیر ۵هزارکیلومتری و عبور از ۹ استان

 

به گزارش عصر رویداد؛ محمدحسین صوفی در نشست دومین دوره رالی بین‌المللی گردشگری با عنوان خزر تا خلیج فارس که روز سه‌شنبه - ۵ دی ماه - در محل این کانون در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد از روز یکم اردیبهشت ماه سال آینده در آستانه فرارسیدن روز ملی خلیج فارس با شرکت هنرمندان و اهالی رسانه و با حضور خودروهای دو دیفرانسیل از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی پیش از آغاز رالی در کلاس آموزشی و جلسه توجیهی نکات فنی و ضروری را فرا می‌گیرند و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر در شمال کشورمان این رالی را آغاز و به سمت آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس حرکت خواهند کرد.

وی درباره مسیر برگزاری رالی که حدود ۵هزار کیلومتر خواهد بود، اظهار داشت: استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان در مسیر عبور شرکت‌کنندگان این دوره از رالی تا مقصد نهایی در جزیره قشم خواهد بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد.

صوفی با بیان اینکه راه های کویری، کوهستانی و در برخی نقاط صعب العبور در طراحی نقشه های رالی به عنوان چالش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب برترین شرکت‌کنندگان از سوی گروه‌های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

وی تصریح کرد: گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، تداوم و تثبیت نام خلیج فارس در تاریخ، معرفی جاذبه های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در سطح کشور، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیر گذار ایران با شکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین المللی است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زمان برگزاری اختتامیه این رویداد را روز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی خلیج فارس اعلام کرد و گفت: این رالی گردشگری به منظور غنای بیشتر، شامل بخش های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات خواهد بود.

نخستین دوره این رویداد ۸ تا ۱۴ اردیبهشت سال جاری با استقبال گسترده هنرمندان و هموطنان از سراسر کشور برگزار شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی و همچنین وب سایت اختصاصی دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس مراجعه کنند.

در این نشست از پوستر و تمبر اختصاصی دومین دوره رالی بین المللی گردشگری خزر تا خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس و با هدف معرفی ظرفیت های گردگشگری کریدور شمال به جنوب رونمایی شد