menusearch
asrerooydad.ir

حریق در منطقه حفاظت شده درفک رودبار تحت کنترل است

جستجو
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۷:۵۸
۱۴۰۲/۹/۴ شنبه
(1)
(0)
حریق در منطقه حفاظت شده درفک رودبار تحت کنترل است
حریق در منطقه حفاظت شده درفک رودبار تحت کنترل است

 

به گزارش عصر رویداد؛ سید مازیار رضوی اظهار کرد: مناطق کیش لاوار و هزار میش از مناطق نزدیک درفک که عصر روز گذشته دچار حریق شده بود پس از چند ساعت مهار شد اما بامداد امروز بار دیگر شاهد آتش‌سوزی در این مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۵.۵ هکتار از مناطق یاد شده طعمه حریق شده‌است، افزود: آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده درفک رودبار تحت کنترل است ضمن اینکه حریق سطحی است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بیان کرد: در زمان حاضر، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با کمک نیروهای مردمی برای خاموش کردن حریق در منطقه درفک حضور دارند.

رضوی با تاکید بر ضرورت همکاری برای خاموشی این آتش سوزی اضافه کرد: به استناد تبصره ماده ٤٧ قانون حفاظت، تمامی سازمان‌های کشوری و لشکری به همراه منابع طبیعی در هنگام وقوع حریق در مناطق جنگلی موظفند برای اطفاء آن همت کنند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود؛ باد گرم علت این حریق بوده که ممکن است به دلیل روشن کردن آتش توسط مسافران و رهاکردن آن اتفاق افتاده باشد.

مناطق حفاظت شده محدوده‌ای از منابع طبیعی همچون جنگل و مرتع است که به جهت ضرورت حفظ و تکثیر جانوران و رستنی‌هایش تحت حفاظت قرار دارد و در آن قطع درختان، شکار بدون مجوز و تخریب ممنوع است.