menusearch
asrerooydad.ir

بهروز افخمی: روایت صهیونیستها دیگر بر حقیقت مسلط نمیشود/ خیالبافی سازندگان شیندلر درباره تاثیرگذاری آن

جستجو
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۰:۷:۴۵
۱۴۰۲/۹/۶ دوشنبه
(4)
(0)
بهروز افخمی: روایت صهیونیستها دیگر بر حقیقت مسلط نمیشود/ خیالبافی سازندگان شیندلر درباره تاثیرگذاری آن
بهروز افخمی: روایت صهیونیستها دیگر بر حقیقت مسلط نمیشود/ خیالبافی سازندگان شیندلر درباره تاثیرگذاری آن

 

به گزارش عصر رویداد؛ بهروز افخمی روز دوشنبه – 6 آذر 1402- در همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایتها و واقعیتها» که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: با گسترش اینترنت تحولات جدی و بنیادی در جهان اتفاق افتاده است که دیگر روایتها آنطور که صهیونیستها میخواهند بر حقیقت مسلط نمیشوند.

تهیه کننده و کارگردان سینما توضیح داد: کوشش صهیونیستها در سینما مخصوصا سینمای آمریکا برای ارائه روایتهای خودشان غیر قابل انکاراست؛ آنها مدعی هستند میتوانند روایت را بر حقیقت مسلط کنند، این تصور که به پست مدرن مشهور است میگوید «حقیقتی در کار نیست و دنیا جایی اتفاقی است و حالا که ما هستیم میتوانیم خود روایتهایی را بوجود بیاوریم و تعریف کنیم»، این ادعا کاملا احمقانه است و اصلا منطقی نیست.
ضرر مالی هالیوود از فیلمهای سفارشی صهیونیستها
افخمی درباره بازنمایی صهیونیستها در سریالها و فیلم های سینمایی گفت: سینماهای آمریکا برای جا انداختن صهیونیستها تلاش گسترده ای انجام می‌دهد، از طرفی صهیونیست ها فکر میکردند تصویر دل به خواهی به جای روایت را با فیلمها و دستکاری اخبار میتواند جا بیاندازد، البته تا قرن بیستم این موضوع عملی بود و روایت های خود را میتوانستند جا بیندازند، قصد اصلی آنها پول در آوردن است.

وی تصریح کرد: تهیه کنندگان هالیوود از این فیلمهای سفارشی برای صهیونیستها دچار ضرر مالی میشدند. این منطقی نبود که فیلمهایی با فروش پایین ساخته شوند؛ اما در راستای حمایت صهیونیستها معنادار میشد.
خیالبافی سازندگان فهرست شیندلر درباره تاثیرگذاری آن
افخمی به فیلمهای هالیوودی ساخته شده و پر خرج درباره هولوکاست و مظلومیت یهودیان اشاره کرد و با تحلیل فیلم فهرست شیندلر (کارگردانی استیون اسپیلبرگ) پرداخت و افزود: اغلب این نوع فیلمها چندان فروش قابل قبولی ندارند و خرج خود فیلم را هم در نمیآورد، البته فیلم فهرست شیندلر با همکاری آکادمی اسکاراز معدود فیلمهایی است که سوددهی خوبی داشت.

 

کارگردان سینما گفت: استیون اسپیلبرگ که در جهان به یهودی بودن و حمایت از سیاستهای صهیونیستها شهرت دارد، این ملودرام سوزناک و پرتنش با جزئیات و بزرگنمایی به اردوگاههای کار اجباری نازیها و هولوکاست میپردازد و موفق میشود تا همدلی بسیاری از تماشاگران را در سراسر جهان با شخصیتهای یهودی فیلم برانگیزد.

وی افزود: فهرست شیندلراز نظر من تاثیرگذار نبود و از نظر بیننده نیز سریع از یاد میرفت؛ البته بعدها حکایتی شنیدم که سازندگان شیندلر خیالی میبافتند که این فیلم تاثیرگذار است.

افخمی گفت: در این فیلم کودکی تحت تاثیر تبلیغات ضدیهود، به قطار حامل یهودیان که به سمت زندان آشویتس در حرکت است علامت مرگ نشان میدهد. این صحنه تاثیر عکس گذاشت و باعث شد که حرکت مرگ به عنوان یک شوخی بین نوجوانان آمریکایی در دبیرستانها رایج شود.
آثار تولیدی تاثیرگذارترند یا فیلمهای واقعی فداکاری فلسطینیان؟
افخمی خاطرنشان کرد: اکنون برای جبهه حق فیلم داستانی ساختن بسیار سخت شده است، چه برسد به جبهه باطل که قصد دارد دروغ پراکنی کند؛ در آینده با دنیای جدیدی روبهرو هستیم که فیلمسازی برای تبلیغ سختتر خواهد بود و تقریبا غیرممکن می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اگر مخاطب بفهمد فیلم جهت گیری دارد و پایان داستان را بداند دیگر علاقه ای برای دیدن آن ندارد و ترجیح می‌دهد از اینترنت موضوع را پیگیری کرده و آخرین خبر در چنین مواردی را در آنجا جستجو کند.

کارگردان سینما با بیان اینکه صهیونیستها نژادپرست و سوسیالیست هستند، افزود: آنها دین ندارند و یهودیت را از جهت نژادی تبلیغ میکنند. تحول عمیقی در جهان اتفاق افتاده است که نتایج آن قابل پیشبینی نیست.

افخمی با بیان اینکه دیگرامکان سانسور وجود ندارد، اظهار داشت: ما چگونه باید وقایع غزه را که با خون خبرنگاران آمیخته شده به تصویر در آوریم، جنگ غزه تعیین کننده بود؛ ما وقتی میخواهیم در مورد غزه فیلم بسازیم، نمیدانیم چگونه میتوانیم کاری تولید کنیم که تاثیرگذارتر از فیلمهای واقعی فداکاری فلسطینیان باشد.
به گزارش خبرنگار عصر رویداد؛  همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیات ها» به منظور تببین حمله پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم روز دوشنبه – 6 آذر 1402 - با مشارکت برخی نهادها، دانشگاهها (دانشگاه امام صادق، دانشگاه امام حسین و ...)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اندیشکده مقاومت، انجمن علمی و رسانه ها از جمله خبرگزاریهای آنا، تسنیم، فارس، مهر، ایسنا، ایسکانیوز، روزنامه فرهیختگان، مرکز رسانهای آستان قدس رضوی، سراج، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

در این همایش غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، محمد هادی همایون، حمیدرضا مقدم فر، محمدرضا آهنگر، فرشته روح افرا، سردار سیدمجتبی ابطحی و اکبر نصرالهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر همایش ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، رسانه ای، و فرهنگی عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی و تاثیرات آن در جهان را بررسی کردند.